Fandom

Mass Effect Wiki

Asari

67sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share
Seryna.jpg
Asarit tunnetaan eleganssistaan, neuvottelukyvyistään sekä bioottisesta kyvykkyydestään. He ovat Thessia -planeetan alkuperäisrotu ja heitä pidetään yleisesti koko galaksin vaikutusvaltaisimpana ja arvostetuimpana tietoisena lajina. Nykypäivän lajeista asarit olivat ensimmäisiä saavuttamaan avaruusmatkustuksen ja näin myös ensimmäinen kansa, joka Proteanien jälkeen löysi Linnakkeen.

Yksisukupuolisena lajina jokainen asari on feminiini, eli kykenee synnytykseen ja omaa äidinvaistoja. Heidän ainutlaatuinen fysiologiansa käsittää muun muassa tuhannen vuoden eliniän sekä kyvyn lisääntyä minkä tahansa toisen lajin kanssa, minkä takia he suhtautuvat muihin lajeihin jotakuinkin varovaisesti, joskin samalla myös leppoisasti. Asarit suosivat aina kompromisseja ja yhteistyötä konfliktin sijasta; Linnakeneuvoston muodostamisen tärkeimpänä vaikuttajana he ovat olleet galaktisen yhteisön ytimessä sen synnystä asti.

Biologia Muokkaa

Tyypillisellä asariyksilöllä on sinivioletti iho; kaasujättiläinen Sharblu nimitettin tunnetun asarisopraanon mukaan, jolla on tunnusomainen ihonväri, joka muistuttaa planeetan ilmakehää. Joillakin asarieilla voi myöskin olla taivaansininen iho, mutta se näyttää olevan harvinaisuus. Joillakin asarilla, kuten Matriarkka Lidanyalla, Matriarkka Benezialla, Liara T'Sonilla, ja Tela Vasirilla, on kasvonaarmuja, joilla on ainutlaatuisia värikuviointia, ja jotka näyttävät erilaisilta joka asarilla. Ihmiset assosioivat jotkut kasvonaarmuista kulmakarvojen kanssa, mutta asarit itse eivät ajattele merkinnöistä niin. Hiuksien tilalla asareilla on joustava, rustoperustettu päänahkatöyhtö, joka kasvaa muotoon. Nämä rakenneet ovat kankeat, ja eivät "hyppele" kuten moni uskoo. Asarilla on myöskin roteva solunkasvatussysteemi; ne paranevat hitaammin kuin muut rodut, mutta ne ovat tunnettuja yli tuhannen vuoden eliniästä. Asarin veri on violettia.

Historia Muokkaa

Kulttuuri Muokkaa

Hallitus Muokkaa

Armeija Muokkaa

Merkittävät asarit Muokkaa

  • Aleena
  • Batha
  • Matriarkka Benezia
  • Mallene Calis
  • Dahlia Dantius
  • Nassana Dantius
  • Martiarkka Dilinaga
  • Falere
  • Alestia Iallis
  • Asianajaaja Irissa
  • Matriarkka Lidanya
  • Leselle
  • Morinth
  • Nyxeris
  • Rila
  • Samara
  • Jona Sederis
  • Sha'ira
  • Shiala (ja kloonit)
  • Asianajaaja Tevos
  • Rana Thanoptis
  • Treeya
  • Aeian T'Goni
  • Aria T'Loak
  • Liara T'Soni
  • Tela Vasir

Planeetat Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • Kaikki asarilaiset ryhmätoverit ovat olleet puhdasverisiä.
  • Asari on pelattava rotu Mass Effect 3:n moninpelissä.
ME1 Council Legion of Merit.png Rodut ME1 Council Legion of Merit.png
Linnake AsariDrellElkorHanarIhminenSalarianTurianVolusYlläpitäjä
Ei-Linnake BatarianKerääjäGethKroganLeviatanQuarianRaloiNiittäjäVirtuaalialieniVorchaYaag
Historialliset ProteanRakniTaustarodut

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki