Fandom

Mass Effect Wiki

Biotia

67sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share
Liara antaa taidonnäytteen biotiastaan.
Biotia (biotics) on joidenkin yksilöiden harvinainen kyky manipuloida pimeää energiaa aivojen sähköisten impulssien avulla. Jotta biootti pystyisi tuottamaan niin vahvoja massaefektikenttiä, että niistä on hyötyä, intensiivinen harjoittelu ja kirurgisesti istutetut vahvistimet ovat olennaisia. Bioottisten kykyjen suhteellinen vahvuus vaihtelee niin lajeittain kuin myös yksilöittäin.

Biotian haaroja on kolme. Telekinesia käyttää massaa alentavia kenttiä esineiden leijuttamiseksi tai liikuttamiseksi. Massaa kohottavia kineettisiä kenttiä käytetään kappaleiden estämiseksi tai kiinnittämiseksi. Vinouma repii esineitä sulkaleiksi nopeasti liikkuvien massaefektikenttien avulla.

Useimmat elolliset lajit pystyvät kehittämään bioottisia kykyjä, joskin siihen liittyy tiettyjä riskejä. Biotia on kohdunsisäisen nolla-aineeseen kohdistumisen tulos, mikä useimmiten johtaa uhrissa tappavaan syöpään. Harvoissa tapauksissa nolla-aineesta muodostuu kuitenkin nystyröitä kehittyvän sikiön hermostossa, mikä voi myöhemmin näkyä taipumuksena biotiaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki