Fandom

Mass Effect Wiki

Krogan

67sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share
Codex ME - Krogan.png
Isoja kaksijalkaisia liskoja muistuttavat kroganit ovat kotoisin Tuchankalta, joka tunnetaan karusta elinympäristöstään, vähäisistä luonnonvaroistaan sekä armottomien saalistajien runsaudesta. Kroganit onnistuivat kuitenkin anteeksiantamattomalla kotiplaneetallaan ei vain selviytymään, vaan lajina jopa kukoistamaan äärimäisistä olosuhteista huolimatta.

Kroganeiden yhteiskunnan ja teknologian kehittymisen myötä edistyivät luonnollisesti myös aseet, mikä nelisentuhatta vuotta sitten johti lopulta ydinsotaan. Tuloksena koko Tuchanka lähestulkoon tuhoutui, ja kroganeiden yhteiskunta muuttui hetkessä alkeelliseksi joukoksi sotivia heimoja.

Salarianien avulla kroganit "kohotettiin" galaktiseen yhteisöön, sillä vain kroganeiden suuren lukumäärän ja osaamisen ansiosta raknisodille saatiin loppu. Kuitenkin raknien kukistamisen jälkeen nopeasti levittäytyvistä kroganeista itsestään tuli uhka muulle galaksille, mikä puolestaan johti Kroganien Kapinaan ja pakotti turianit käyttämään heitä vastaan salarianien kehittämää bioasetta, genofagia. Bioase aiheutti naispuolisten kroganeiden hedelmällisyyden voimakkaan vähenemisen sekä dramaattiisen laskun lajin syntyvyydessä, mikä lopulta johti kroganien lukumäärän pysyvään pienentymiseen.

ME1 Council Legion of Merit.png Rodut ME1 Council Legion of Merit.png
Linnake AsariDrellElkorHanarIhminenSalarianTurianVolusYlläpitäjä
Ei-Linnake BatarianKerääjäGethKroganLeviatanQuarianRaloiNiittäjäVirtuaalialieniVorchaYaag
Historialliset ProteanRakniTaustarodut

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki