FANDOM

Mass Relay Loading Screen

Massanvälittäjät (mass relay) ovat joka puolelta galaksia löytyviä massallisten kappaleiden siirtämiseen kykeneviä laitteita. Ne muodostavat laajan verkoston ja mahdollistavat tähtienvälisen matkustamisen. Niitä pidetään yhtenä hävinneen Proteanien rodun mahtavimmista saavutuksista. Massanvälittäjä pystyy siirtämään avaruusaluksia silmänräpäyksessä toisiin välittäjiin jopa tuhansien valovuosien päähän. Siksi ne mahdollistavat matkat jotka muuten kestäisivät vuosia tai jopa vuosisatoja tavallisilla ylivalonnopeusmoottoreilla.

Tekniset tiedotMuokkaa

Massanvälittäjä koostuu kahdesta viidentoista kilometrin pituisesta metallihaarasta, jotka ympäröivät toistensa ympärillä gyroskooppimaisesti pyöriviä renkaita. Nämä renkaat pitävät sisällään massivisen nolla-aineytimen.

Välittäjät on rakennettu tuntemattomasta, hyvin kestävästä materiaalista, josta myös Linnake on rakennettu. Ne on suojattu kvanttisuojalla joka sitoo osat yhteen atomia pienemmällä tasolla, ja tekee ne lähes kaiken vahingon kestäväksi.

Massanvälittäjät toimivat luomalla massattoman käytävän aika-avaruuteen kahden välittäjän välille. Ennen välittäjän käyttöä avaruusaluksien on lähetettävä sille tieto siirrettävästä kokonaismassasta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki