Fandom

Mass Effect Wiki

Ylläpitäjä

67sivua
tässä wikissä
Add New Page
Kommenttia0 Share
Ylläpitäjä vauhdissa.
Ylläpitäjät (keepers) ovat biosuunniteltu hyönteismäinen rotu, jota on kohdattu ainoastaan Linnakkeella. Ne ovat täysin säyseitä ja harmittomia, ja ne ovat näennäisesti olemassa ainoastaan Linnakkeen ja sen järjestelmien ylläpitämistä varten.

Yleisen uskomuksen mukaan Proteanit loivat alunperin ylläpitäjät avaruusaseman hoitajiksi, ja niistä on sittemmin tullut olennaisia Linnakkeen toiminnan kannalta. Ylläpitäjistä ei kuitenkaan ole paljon tietoa, sillä ne eivät tiettävästi kommunikoi lainkaan minkään muun lajin kanssa. On myös LinnakeTurvan määräysten vastaista häiritä ylläpitäjien toimintaa.

Biologia Muokkaa

Ylläpitäjien biologiasta ei juuri tiedetä paljon muuta, kuin mitä silmä näkee. Kaikki yritykset vangita tai tutkia ylläpitäjiä ovat johtaneet olentojen itsetuhomekanismin välittömään laukaisuun: jonkin sisäisen hapon vapautuessa niiden kehoihin ylläpitäjät tuhoutuvat lähes täydellisesti alle minuutissa, mikä estää kaiken merkittävän tutkimuksen.

Edustustojen läheisyydessä työskentelevä ylläpitäjä.
Koska ylläpitäjät ovat tärkeitä Linnakkeen toiminnan kannalta mutta välttämättä tuhoavat itsensä mikäli niitä yritetään tutkia, Neuvosto on vankeuden uhalla kieltänyt kaiken sekaantumisen ylläpitäjien toimintaan. Huolimatta siitä, moniko ylläpitäjä kuolee vanhuuteen, väkivaltaan taikka onnettomuuteen, niitä vaikuttaisi olevan jatkuvasti tasainen määrä. Kukaan ei ole onnistunut selvittämään, miten uusia ylläpitäjiä syntyy, joskin niiden spekuloidaan konstruoituvan syvällä itse Linnakeen saavuttamattomassa ytimessä.

Ylläpitäjät ovat Linnakkeen tämänhetkisten rotujen havainnoinnin mukaan mykkiä, eikä tiedetä varmuudella, miten ne kommunikoivat keskenään. Ylläpitäjien näkyvät epäorgaaniset osat, kuten niiden selissä olevat komponentit antenneineen, uskotaan helpottavan ylläpitäjien ja Linnakkeen välistä koordinointia.

Historia Muokkaa

Kulttuuri Muokkaa

Kohteet Muokkaa

Triviaa Muokkaa

  • The Art of Mass Effect -teoksen mukaan pitäjien ulkonäkö perustuu rukoilijasirkkaan.
ME1 Council Legion of Merit.png Rodut ME1 Council Legion of Merit.png
Linnake AsariDrellElkorHanarIhminenSalarianTurianVolusYlläpitäjä
Ei-Linnake BatarianKerääjäGethKroganLeviatanQuarianRaloiNiittäjäVirtuaalialieniVorchaYaag
Historialliset ProteanRakniTaustarodut

Aloita keskustelu Keskusteluja aiheesta Ylläpitäjä

  • Suomennos

    2 viestiä
    • Mielestäni "pitäjä" pitäisi korvata esimerkiksi "ylläpitäjällä" tai "vartijalla". Näin lukija...
    • Saatat olla oikeassa; taisin antaa sanalle "pitäjä" vähän uudenlaisen merkityksen, kun valitsin sen keeperin käännökseksi. Ko...

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki